Projekti

Premiera, 27.12.2015, ob 19.00, v Centru kulture Španski borci

Po večletnem laboratorijskem delu ekipa No!training Laba obdobje zaključuje s predstavo Variacije na Počasnost: TIME-OUT. Ob srečevanju z romanom Milana Kundere Počasnost se sprašuje o prav tem srečanju, pa tudi o srečanju, ki se (lahko) zgodi v gledališču in o srečevanjih nasploh (ljudi, pojmov, vsebin, tem, časov). O lastnih motivih za ustvarjanje, o logiki igre namesto logiki dela, o zasičenosti in o praznini, o hitrosti in počasnosti, o lenobi, o naših predstavah o stvareh in o stvareh samih, o tragičnem in o komičnem. O tem kar je bilo, kar je in kar še bo.

plesna predstava
premiera: 29. 11. 2015 in
ponovitev 1. 12.  2015 ob 20. uri
v Stari mestni Elelktrarni - Elektro Ljubljana, Slomškova 18, Ljubljana

Laboratoriji Refleksija v akciji. Reflkesija na akcijo.
30. 11. 2015 ob 9.00 in ob 10.30
v Stari mestni Elelktrarni - Elektro Ljubljana, Slomškova 18, Ljubljana

"Opazujem kako vsaka točka dotika ali osredotočenja akumulira izkušnje in spomine, ki se nalagajo kot usedline v telesu in tvorijo večplastnost podobe. Iščem trenutek, ko se povežejo in manifestirajo."

"Vprašanje, kako biti v svojem telesu oziroma kako ga razumeti, se je v času mojega plesnega prakticiranja spremenilo v proces, in ta je postal projekt. Uvidenje, da telo ne deluje, tako kot so nas na-učili, je omogočilo, da razumem, zakaj se telesne podobe, ki sem jih skozi vzgojo in izobraževanje ponotranjila, ne skladajo s podobami, ki smo jih zmožni utelesiti.“

Snježana Premuš

Več o projektu si lahko preberete tu.

Torek, 17. 3. 2015 ob 20.00
Plesni teater Ljubljana, Prijateljeva 2, Ljubljana

Skica Počasnost 2
javni prikaz

Ekipa Laba: Barbara Kanc, Barbara Ribnikar, Jan Rozman, Kaja Lorenci, Katja Legin, Nataša Živković, Nina Fajdiga
Produkcija: Federacija
Koprodukcija: Plesni Teater Ljubljana
Partner: Kulturni center Španski borci/Zavod En-knap

Projekt je kot Avtorski opus Katje Legin podprlo Ministrstvo za kulturo

Laboratorij Kdo, zakaj, kaj, kako? dela počasi. Gre za 3-letni proces v štirih fazah: prva se je ukvarjala s performativnimi veščinami, druga z vsebino (analiza in dramaturgija), tretja se vrti okrog uprizoritvenih strategij, postopkov in principov ter četrta- delo na predstavi.

Četrtek, 5. 3. 2015, ob 13.00, 14.00, 15.00 in 16.00
Vodenja po prostoru, ki trajajo približno 40 minut.

Petek, 6. 3. 2015
10.00 ­- 12.00 Praksa v prostoru
13.00 ­- 16.00 Prevajanje
16­.00 - 18.00 Urejanje besedil

Sobota, 7. 3. 2015:
10.00 ­- 15.00 Plakatiranje sporočil
15.30­ - 16.30 Razstava Neavtorizirano
17­.00 - 18.00 Podiranje razstave Neavtorizirano

Nezaznaven vzgib je tridnevni dogodek, ki se začne in konča s praznim prostorom.

 

bo v četrtek, 19. 2. 2015, ob 17.30, v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana.

Več o predstavi si lahko preberete tudi na spletni strani Gibanice 2015

Četrtek, 29.1.2015, ob 18:00, Veliki oder, Narodni dom Maribor
z ustvarjalci Laba: Barbara Kanc, Barbara Ribnikar, Jan Rozman, Kaja Lorenci, Katja Legin, Nataša Živković, Nina Fajdiga.

Laboratorij Kdo, zakaj, kaj, kako? dela počasi. Gre za trileten proces v štirih fazah: prva se je ukvarjala s performativnimi veščinami, druga z vsebino (analiza in dramaturgija), tretja se vrti okrog uprizoritvenih strategij, postopkov in principov ter četrta – delo na predstavi.

V trenutni, tretji, fazi KAKO? (uprizarjanje), se ekipa Laba ukvarja s knjigo Milana Kundere Počasnost in sicer na uprizoritven način: KAKO uprizarjati izbrano vsebino?

Poglej, kako se neavtorizira prostor, čas, gib, odnose, linije, točke.
Neavtorizirali so Andreja Podrzavnik, Snježana Premuš, Maxine Heppner, Mariela Nestora, Zaïne Parouche, Dipostor in Marcandrea.

plesna predstava Deklica z zmajem Enye Belak bo
10.12.2014 ob 20.00
11.12.2014 ob 20.00
v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana, Slomškova 18, Ljubljana

"Tišina.
Spomin in solze.
Nasmeh.
In LETIM."

Radharani Pernarčič vas že drugo sezono vztrajno vabi po in vodi po Senzibilizacijskem treningu in psiho-somatskem "wiring"-u vsak četrtek od 19.30 do 21.30 v dvorani Vitkar na Parmovi 25 v Ljubljani.

Interdisciplinarna delavnica združuje fizično vadbo, kreativno (samo)raziskovanje in izražanje ter obravnavo različnih družbenih/družboslovnih tematik. Preproste praktične vaje izhajajo iz disciplin sodobnega plesa, gledaliških in drugih somatskih in senzoričnih tehnik, variirajo pa od individualnega dela, dela v dvojicah (trojicah), do celotne skupine hkrati.

Več pa na strani Senzibilizacijskega treninga

Dokumentarno-laboratorijska predstavitev Fizičnih manifestacij Snježane Premuš se bo danes, 22. 11. 2014 manifestirala na gostovanju v Isadora Duncan Center v Atenah in projekt popeljala korak naprej, globlje in širše.

Kolektiv Federacija z intervencijo in instalacijo Neavtorizirano posega tudi v prostor Yelp Dance Co. v Atenah po dvojno gostujoči izvedbi na Reki, kjer je Nezaznavni vzgib gostil Neavtorizirano kot tretji dan trodnevnega dogodka.

V Atenah bo Neavtorizirano 21. 11. 2014

15., 16., 17. novembra v Muzeju moderne in sodobne umetnosti na Reki

Preplet, sestavljanja, poti, pokrajine, občutja, spoznavanja, srečanja, prevajanja, razstava, kramljanja, vožnja.
Figure v praznem prostoru, prostor med figurama, zvok kot vodič, besede kot koreografija, figure kot kiparjenje v času in prostoru.

In še...

V tednu med 3. in 8. novembrom bo v Plesnem teatru Ljubljana potekala dokumentarna in laboratorijska predstavitev.
5. in 7. novembra  laboratorijska delavnica z zaključenimi skupinami različnih profilov in generacij.
8. novembra ob 18. in 20. uri dokumentarna predstavitev projekta.

Fizične manifestacije 2012 – 2015 je poglobljena študija in na nek način širjenje projekta Zgodbe o telesu.
Proces je usmerjen k izkustveni anatomiji and fizionomiji kot izhodiščni točki za osebni izraz posameznika, s katerim sodeluje. Projekt odlikuje sodelovanje različnih umetnikov in strokovnjakov, ki se bodo ukvarjali z izredno zanimivo zgodbo o soočanju in iskanju osebnega izraza znotraj posameznih uniformiranih struktur, ki so zabeležene v telesu.

"...kako s telesom, gibi, premiki, uprizoritvenimi znaki doseči učinek poezije... ?" (Blaž Lukan)

Tako, da obiščete predstavo Čas Telo Trio
v ponedeljek, 29. 9. 2014, ob 18.00 in
v torek, 30. 9. 2014, ob 18.00
v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana, Slomškova 18, Ljubljana

del projekta Na začasnem naslovu najinega početja
created, exhibited and performed at FACK MSUV in Novi Sad, July 2014
Co-created and performed by Srečko Jorš, Radharani Pernarčič
with special appearance by Ana Kravanja, Samo Kutin

So, what do we do? I need something to meet people with. Something that generates communication. Let’s try this:
Find a position and stay totally still in it for a given amount of time (10 min / 30 min / 15 min / 90 min) and keep on talking – continuously and without any narrative stops/breaks/pauses, apart from the split second that marks the distinction between one and another word. Sustain. If you cannot find words fast enough, gibberish is allowed. Keep the flow. Trust the flow. Observe the flow. Observe what and how you travel through.

Novisad

What remains in your feeling?
What is the next obvious action?
What is your trace like?
Have you noticed that some operations repeat?
Which layers of your consciousness, memory, brain capacity have you managed to scratch off?
Which were left untouched? Left as a yet-uncovered space?

The present installation is neither a premeditated idea of ours, nor it is a determined art format. It is a result of our trust in play.

Playing in space makes this space an instrument:
COME, PLAY ON YOUR INSTRUMENT!

del projekta Na začasnem naslovu najinega početja
performativno zvočna instalacija

17., 18., 19. in 20. september 2014
vsak dan med 17.30 in 18.30, 19.00 in 20.00 ter 20.30 in 21.30
MoTA točka, Gosposvetska 12, Ljubljana

Koncept: Radharani Pernarčič
Soustvarjalca: Srečko Jorš, Radharani Pernarčič
Koordinacija in miks zvoka: Mario Babojelić
Produkcija: Federacija

Score No. 16: ZERO DOUBT TOUR je neposredno nadaljevanje inštalacije Score No.14: SMALL BRAIN TOUR, ki je bil izveden v Novem Sadu v juliju 2014.

Za en teden med 30.6. in 6.7. 2014 lahko pridete na začasni naslov Početja na FACK MSUV v Novi Sad in nas najdete v barviti skupini umetnikov.

Vabljeni na kreativno druženje v soboto, 28. 6. 2014, od 17. ure naprej na Krušče. WE FEED YOU, YOU FEEDBACK ON PPP. PPP je odprto srečanje, zastavljeno kot dogodek predstavitve, izmenjave, refleksije in druženja.

Svojo udeležbo prosim potrdite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript. ali Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript. , kjer lahko dobite tudi natančne informacije o lokaciji in poteku dogodka.

Več o PPP na spletni strani.

Kolektiv Federacija bo s projektom Neavtorizirano, intervencijo in instalacijo, ponovno v Mariboru, v soboto, 28. 6. 2014 med 10.00 in 16.00 na trgu Leona Štuklja na Festivalu Lent.

Dogodek na festivalu Lent so omogočili Narodni dom Maribor, festival Lent, JSKD in Federacija
Producentka dogodka na festivalu Lent: Minka Veselič Kološa (JSKD)

Sponzor dogodka je papirnica Lazar d.o.o., Maribor


bo v četrtek, 26. 6. 2014 ob 20.00 v Lutkovnem gledališču Maribor v okviru 23. Odprte plesne scene. Več o Ptičji demenci na spletni strani.

Federacija in JSKD Maribor postavljamo model mreženja za mlade in v sklopu tega modela bo prva predstava na Odprti plesni sceni v okviru Festivala Lent, Ptičja demenca Jana Rozmana. Gre za inovativnega mladega avtorja z obetavno predstavo, ki meji na teater absurda.

Predstavo v Mariboru so omogočili: Federacija, Javni Sklad RS za kulturne dejavnosti - Območna izpostava Maribor, Narodni dom Maribor, Lutkovno gledališče Maribor, festival Lent.
Producentka projekta: Ksenija Kaučič
Producentka dogodka: Minka Veselič Kološa, JSKD OI Maribor

Federacija in JSKD Maribor postavljamo model mreženja za mlade in v sklopu tega modela vabimo na prvo predstavo na Odprto Plesno Sceno v okviru Festivala Lent, Ptičja demenca Jana Rozmana. Gre za inovativnega mladega avtorja z obetavno predstavo, ki meji na teater absurda. http://federacija.net/projekt/pticjademenca

---

Predstavo v Mariboru so omogočili: Javni Sklad RS za kulturne dejavnosti - Območna izpostava Maribor, Narodni dom Maribor, Lutkovno gledališče Maribor, festival Lent.
Producentka: Minka Veselič Kološa, JSKD OI Maribor

(tole ne bo razmljiv sestavek)

V nedeljo popoldne imam intenziven pogovor s Senko Anastasovo, ki sodeluje pri B-strani. Potem se še malo pogovarjam z Darinko Novak. In še en močan udarec navdiha.

Navdih se je vnel ob razmišljanju devetih polj diagrama Darinke Novak in tangrama s 7 deli za oblikovanje spletne strani za Dinamične prostore. Zamislil sem si, da uporabil sedem polj tangrama in dve smeri gibanja: v globino spleta in na površino spleta. S Senko sva se pogovarjala o njeni odlični ideji slovarja in to na zelo podoben način kot pri After Task projektu med Polom in Anito, kjer Anita Polu daje naloge, na katere ta odgovarja; ali pa pri projektu z Zaimonom, kjer gremo od enega predloga/dogovora do drugega. Senka je omenila, da bi slovar nastajal kot vnos ljudi v slovar kot tisti slovar medijskih znakov, ki jih razumeta samo dva uporabnika in nihče več.

Vmes pomislim, da bo mogoče knjiga dogovorov sploh ne bo še izdana do trenutka, ko bo Vnos dokončan. Vnos.

Seveda! Eureka! Vnos. Spletna različica Vnosa bo narejena tako, da bo tkala vse vezi z resničnim svetom (ali kakorkoli mu že rečemo). Uporabnik sam bo moral vnašati svoje vsebine v Vnos in rezultat bo, da postaneš član Kolektiva Federacija. In ti vnosi bodo podaljški Knjige dogovorov še preden bo Knjiga sploh nastala.

Zmes med vprašalnikom (kvizom), preverjanjem znanja, intuicije, fizičnega premikanja v prostorčasu... tudi organizacijska in druga znanja bodo vključena. Patentirano.

 

 

Toliko konvergence že dolgo ne. Ob branju omenjene knjige Postajanje majkom, kjer sem ravnokar zasledil radikalen izhod (no, jaz bi raje rekel pohod) v to, kar ljudje-ženske-matere čutite, da ste. Ta radikalnost se poveže z nekim drugim gibanjem ljudje-moški-očetje oziroma bratstvom, pajdaštvom (complicity), vraštvom (vrač) v gibanju, ki sem ga spoznal pred dobrim letom in pol: radical faeries (radikalni vilinci).

To gibanje že vključuje humor, igro, smeh, radost, ki jih radikalen pohod ljudje-ženske-matere po mojem potrebuje in že vsebuje. Ta radikalna konvergenca ali konvergenca k radikalnosti kot pospešku nikoli ne bo zgledala kot revolucija, kar pomeni, da bo vedno tu in zdaj in takoj in nikoli več.

Kako potem drugače odzvanja misel na verigo, mrežo in preplet življenj mojih prednikov, da sem tu.

Ta preplet nekako nadaljujem s svojima sestrama, kar sem razširil na delo z mojo mamo, s podobo/občutenjem očeta in širše krvne družine. Ta družinski preplet se poveže z mojim občutenjem prijateljev kot del družine in nastane širše ne samo krvni, pač pa tudi duhovni preplet, duhovna družina. Ravno danes naju je Martina predstavila Otoji kot duhovna strica.

Seveda je tu tudi močna želja, da ti tokovi konvergirajo v eno(tno) gibanje, ki ima ime Vnos. Mislim, da to dela moja končnost, minljivost. Razpoznavam hkrati, da mi ni do konvergence na eno osnovo, na eno enoto, eno gibanje. Prej me zanima konvergenca kot stroj (stroj-želja?), ki gibanja, ki konvergirajo v Vnos, k Vnosu, predrugači, jih prezrcali v druge razsežnosti, da dobijo tisto razdaljo med sabo-tu in sabo-druga-razsežnost, ki je potrebna, da se rodi humor, igra, smeh, radost.

Seveda se to že dogaja. Lahko bi rekel, da se ravno zaradi humorja, smeha, igre, radosti ustvarja v prejšnjem odstavku omenjena razdalja (distanca). Če pa rizomatsko sledim koreninam (v smislu radikalnosti), pa zagledam medsebojno rojevanje humorja, smeha, radosti, igre in distance, premisleka, druge razsežnosti.

In iz te medsebojnosti sem uspel privleči pričujoče besedilo.

Nekako se vse nabira. Nisem vama še sporočil, da me žene delati na Vnosu kot četrtemu delu Tkolektivnosa, da me preganja ideja arhiviranja in dokumentiranja, da sem še vedno pripadnik reka Timona Jelena "Trenutek, ko trenutek ustvari lastno dokumentacijo, postane dogodek. Ravnokar je ta trenutek postal dogodek".

Te dni, ko sem vama želel sporočiti, da me vse to žene in peče in zanima, sta se mi v rokah znašli knjigi Jean Geneta Zaljubljeni jetnik in zbirka spisov Postajanje majkom u vreme neoliberalnog kapitalizma. Geneta je prevedla Suzana Koncut in mi ga toplo priporočila kot najboljšo knjigo, ki jo je Genet napisal. Postajanje majkom mi je dala Dragana Alfirević. No, dala mi jo je, da jo berem. Posodila. V zvezi s to knjigo namerava narediti dogodek decembra 2014 v Ljubljani.

Obe knjigi sem z veseljem začel brati skupaj, saj me je prejšnji par knjig Badioujev Sveti Pavel in Radharanijina pesniška zbirka Bull-roarer močno presenetil in navdušil ob hkratnem prebiranju. Obe knjigi sta me nagovorili in navdušili že na začetnih straneh.

In nato sem tega lenobnega sobotnega popoldneva šel še po knjigo Darinka Novak in - mogoče se vama je že zdelo tole vse očitno - odprle so se mi oči, da skupaj s še ne izdano knjigo dogovorov, tvori ta kvartet knjig pogled na simptomatiko (ali simptomat kot pravi Gregor Kamnikar v u3pu) teme Vnosa (arhiviranje, dokumentiranje), kolektiva Federacija, zavoda Federacija ter naših osebnih zgodb.

En zaključek že samo iz naslovov knjig in njihovih avtorjev potegnem. Pri vseh naslovi in imena v pozitivnem smislu zavajajo. Genet ni fokusiran na svoje zasebno življenje v smislu, da piše o svojih ljubimcih. Postajanje majkom ni knjiga z navodili, nasveti, Darinka Novak ni oseba, knjiga dogovorov nima ničesar z dogovori iz vsakdanjega življenja. Vsaj ne na prvo žogo.

In plaz se usuje, ko pomislim še na Suzano in Dragano seveda poleg vaju dveh kot umetnic, žensk, mater, žena... in jaz en korevilinec, kvir, vilko-seksualec :-), kjer se pletejo te ideje.

Seveda želim sodelovati. A kako? Premisliti tudi kolektivnost, zopet in znova in neumorno do konca, ki ga ni in ni, ker se kolektiv nikoli ni začel in v tem smislu ne potrebuje arhiva. Kar potrebuje arhiv je prav to gibanje, to valovanje še-ne/že, nikoli začetek, nikoli konec, nekje vmes, nikoli tam, kjer želim biti (a ni želja torej časovno pogojena in da ostane živa, si odteguje izpolnitev v strahu, da bi izpolnjena in se bo spraševala "kaj pa zdaj?" ko bo izpolnjena umirala).

Seveda pomislim na finance. A to je onkraj financ, onkraj "preživeti moram". Ne bom preživel, če ne bom tega delal, kar me žene. Tako kot vsi drugi.

Seveda sedaj še program, še izhodiščne ideje? Središčne ideje so. Rastejo in medias res.

Zagledal sem recimo, da je lahko Tkolektivnos nekako vpet me Darinko Novak in knjigo dogovorov. Ta napetost, to presnavljanje, ta preobrazba (ena izmed njih) Darinke v knjigo dogovorov je privlačna za preučevanje. Izvedeti njeno gostoto.

Zbrati želim čimveč podatkov objavljenih in neobljavljenih in jih predelati, obdelati, vključiti v Vnos: audio, video, napisano, izvedeno, doživeto. In vse to preplesti z odnosi, ki so se pletli, razpletli...

Kot pravi Deleuze in Guattari: umetnost je ustvarjanje spomenikov. Narediti spomenik Tkolektivnosu, projektu, ki je predvidel svoj spomenik kot tisto, kar se dovrši, čeprav ni vedel, kako se bo dovršil in v čem se dovršil in je dovrševanje trajalo in še bo trajalo, čeprav mogoče ta ali kak drug Vnos vnese utvaro dovršitve.

Se mi je že zablestilo med tem pisanjem, da bi rad uporabil devet utečenih formatov za dele projekta.

Seveda bi rad uporabil vse, kar smo do sedaj domislili: audio instalacijo v muzeju, instalacijo našega pogovora in vse ostale realizacije.

Kaj če bi temu namenil divji rok: konec januarja 2015 bo 5 let od izida Darinke Novak? Dajmo, ajde, saj je potrebno samo zbrati in potem začeti.

Zven telesne tišine gostuje na Platformi.hr v Zagrebu v nedeljo, 27. 4. 2014, predvidoma ob 20.00. V vlogi Kaje Lorenci bo plesala Katja Legin skupaj z Ivanom Mijačevićem.

Koncept, ideja: Kaja Lorenci
Avtorja predstave: Kaja Lorenci in Ivan Mijačević

Izvajalca: Katja Legin, Ivan Mijačević
Zvočna podoba: Kaja Lorenci in Ivan Mijačević
Kostumografija: Tomaž Tomljanović
Oblikovanje svetlobe: Jernej Lorenci
Produkcija: Federacija

Koprodukcija: Plesni teater Ljubljana

Projekt je podprlo Ministrstvo za kulturo RS

Vabimo vas na predstavitev kratkega filma Inteligentno telo, ki zaključuje drugi del projekta Fizične manifestacije (prvi del je bil predstavljen v obliki inštalacije v Galeriji Vžigalica konec septembra 2012)

v soboto, 22. 2. 2014, ob 19h
v prostore Plesne izbe Maribor
v okviru 29. Zimske plesne šole v Mariboru.

Fizicne manifestacije

foto Madster

V petek, 24. 1. 2014 ob 19.00
v galeriji Srečišče hostla Celica, Metelkova 8, Ljubljana.

Ta ples je igra. Plesalec kot klovn in gledalci igramo igro sporočanj. Ko najdemo skupno snov igre, v toku iskrivega plesa razvijamo njena pravila. Vse v prostoru lahko postane orodje plesa-igre, če mu le plesalec in gledalci namenimo pozornost. Vsak gib je ples. In plesalec, gledalci bivajo na isti ravni - vsi smo gledani in hkrati nastopajoči na odru, ki se postopoma razvije po celem prostoru. Naš nastop je ritual, v katerem se preobrne smisel, kot pri padajoči Alice v čudežni deželi, ko skozi drevesno duplino sledimo zajčku.

obsežen projekt, ki bo realiziran v obliki predstave, dokumentarca in razstave
Snježana Premuš


Sporočamo vam obljubljeno povezavo do projekta Fizične manifestacije 1, ki je nastal leta 2013 v obliki pilota z naslovom Inteligentno telo, ki si ga lahko ogledate premierno na sledeči povezavi http://federacija.net/projekt/fizicnemanifestacije ali http://vimeo.com/84478684

Trailer ''INTELLIGENT BODY'' (Feature-length Documentary) from Markus Nylaander on Vimeo.

"Zdaj ni več tako kot je bilo prej, stvari so se spremenile. Zdaj je moja vloga drugačna. Kdo so zdaj moji soigralci? V kateri igri smo se znašli?" Iz zapiskov Andreje Rauch Podrzavnik za predstavo Čas Telo Trio

Foto Nada Žgank

foto Nada Žgank

Tule lahko prisluhnemo pogovoru Pie Brezavšček z avtorico predstave "Čas Telo Trio" Andrejo Rauch Podrzavnik (ne Podržavnik he he) in Chrisom Bensteadom, ki je prisoten v predstavi preko zvoka, ki ga je komponiral.

http://radiostudent.si/kultura/teritorij-teatra/pogovor-z-andrejo-rauch-podrzavnik

premiera: četrtek, 16. 1. 2014, ob 18.00
ponovitev: petek, 17. 1. 2014, ob 18.00
Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, Slomškova 18, Ljubljana

"Ves čas vem, koliko je ura. Redko se izgubim v času. Moj dan je razdeljen na stotine majhnih enot, ko delam različne stvari, mislim različne misli."

Več na spletni strani predstave

"Nobenega posebnega čutilnega organa nimamo, ki bi bil namenjen merjenju časa, kot ga imamo za merjenje vibracij v zraku ( ki oblikujejo zvoke) ali valovnih dolžin in relativnih položajev svetlobnih valov, ki zadenejo naši očesni mrežnici. Če govorimo o ‘zaznavanju’ časa, pravzaprav že govorimo metaforično…

…Psihološko preučevanje zaznavanja časa je natanko v razčlembi in razlagi variabilnega razmerja med ‘zaznanim’ trajanjem in trajanjem, ki ga pokaže ura. Naš organski občutek za trajanje je pravzaprav relativno nezanesljiv, in ko kognitivno ocenjujemo trajanje brez pomoči ure, se največkrat ravnamo po namigih, ki jih dobimo iz delovanja ure podobnih v zunanjem okolju, ne pa po zaznavanju trajanja per se…"(Gell Alfred: Antropologija časa )

Eden izmed plakatov, ki so nastali na izvedbi projekta Neavtorizirano na Gibanici 2013.

Čas-o-pis

Nič manj in nič več. Odpravila sva se k reševanju časa. Zavestno ali ne. Ni pomembno. Tako kot vsega drugega sva se v svojem početju lotila popredmetenja časa. Zavestno ali ne sva ga reševala nematerialnosti in nihanja med odrskim, instalacijskim, osebnim, studijskim časom. Torej sva ga potisnila v to, da je. Kot dekorativna struktura na polici meščanskega stanovanja.

V tem sva bila na trenutke prav vrhunsko prisotna in včasih prav bebavo štorasto, da sva to lepo dekorativno strukturo - spomenik času - spravila na tla.

Ja, pretendirala sva, da sva s popredmetenjem časa čas rešila tega, kar ga ogorža. Na trenutke si ga lahko videl, kako se je sprostil in razlil čez prostor, predmete, se z njimi prepletel, z nama komuniciral.

Navajena organskosti in pretočnosti ter natančne prezence, sva mu stežka sledila v njegovi popredmetenosti. Ni lahko biti predmet ali vsaj prednostno predmet. Stalno naprej sili persona, organizem, bitje, bivanje. Kako se raz-biti?

Najbrž odgovor na naslednjem Začasnem naslovu najinega početja!

Konec tedna, natančneje v soboto, 19.10. in nedeljo 20.10. obakrat ob 20.00 v Stari mestni elektrani, bo premierno izvedena plesna predstava Ptičja demenca mladega in že dodobra izkušenega plesalca ter koreografa Jana Rozmana. Za več informacij si lahko pogledate spletno stran, video in blog.

Dokumentarno plesno srečanje M1 bo kot ponavadi v Centru Premik. Najavite se lahko na 040226981. Prejšnje srečanje (petek, 10. 10. 2103) je prineslo spoznanje izredno podrobnega opisa, kako Marjeta prenaša podobe in ideje v gibalne sekvence in scene, ki jih je vnaprej zgradila. Za doživetje in dodatne opise je najbolje, da pridete na M1. Naslednji M1 bo 21.10.2013.

Na premieri
v sredo, 25. 9. 2013 ob 20.00
in ponovitvah
v četrtek, 26. 9. 2013 ob 20.00 in
v ponedeljek, 30. 9. 2013 ob 20.00
v dvorani Duše Počkaj v Cankarjevem domu
si lahko pogledate, kako se bo ekipa koreografinje in plesalke Eče Dvornik, ki že več kot trideset let živi v Parizu, odzvala na klice in poljube v predstavi "Klic gozda ali poljub tvoje matere". Predstava nastaja v koprodukciji Federacije. Vstopnice lahko kupite že sedaj. Video napoved pa si lahko ogledate tule.

Na dokumentarno plesno srečanje M1.7 z Marjeto Kamnikar in Klemnom Papežom ste vabljeni
v petek, 20. 9. 2013 ob 13.30
v ponedeljek, 23. 9. 2013 ob 11.00
v Center Premik na Neubergerjevi 9
in prav posebej
v sredo 2. 10. 2013 ob 11h
v dvorano Duše Počkaj v Cankarjevem domu
v četrtek, 3. 10. 2013 ob 11h
v galerijo Sreščišče v hostlu Celica
v okviru Festivala za tretje življenjsko obdobje, kjer se bo predstavil M1, ki mu sledi predstavitev raziskovanja gibalno-telesne inteligence Plazma za starejše.

Čisto pravo muzejsko noč boste lahko doživeli, oživeli, poživili otroci med sedmim in enajstim letom skupaj z ekipo Mestnega muzeja Ljubljana in Kolektivom Federacija v noči z 11. oktobra na 12. oktober 2013. Kaj vse se bo dogajalo, si lahko preberete na strani Mestnega muzeja Ljubljana, o tem kako boste muzej doživeli s Kolektivom Federacija, pa zveste tule.

se zgodi, ko otroci in odrasli z risanjem in gibanjem stopimo v igro in z njo poživimo muzej in našo domišljijo ter se kaj novega naučimo o svojih gibalnih, risalnih, ustvarjalnih in komunikacijskih sposobnostih. Vse to v projektu Kolektiva Federacija MUZEJ OŽIVI (klik na MUZEJ OŽIVI te zapelje na projektno stran).

Eča Dvornik pripravlja novo predstavo "Klic gozda ali poljub tvoje matere" v Sloveniji, katere premiera bo 25. 9. 2013 ob 20.00 v dvorani Duše Počkaj v Cankarjevem domu v Ljubljani.

Da pridobi še nekaj sredstev za uresničitev predstave, se je odločila, da se posluži tudi množicanja oziroma crowdfundinga (http://www.kisskissbankbank.com/en/projects/l-appel-de-la-foret-ou-your-mother-s-kiss).

Takole vabi k podpori.

Prijavila sem se na razpis Cankarjevega doma za koprodukcijo uprizoritvenih umetnosti s projektom: KLIC GOZDA ali MATERIN POLJUB. Na moje veliko veselje je bil projekt sprejet, zato sem se odločila, da z uporabo množicanja oz. crowdfundinga ojačam finančno stanje projekta, da ga izvedemo v še boljši obliki. Želja, da delam novo kreacijo v Sloveniji, se je v določenem trenutku prikazala kot evidenca in nujnost. Pri tem si kot umetnica postavljam vprašanja: Kaj delam? Zakaj delam? Kakšno vlogo igrata odsotnost in “tujstvo” v rojevanju želje, fantazme? Kakšna je narava le-teh, kakšen je odnos med teritorijem in fantazmagoričnimi podobami?

V prihajajoči sezoni bo Kolektiv Federacija nadaljeval s projektom Stalna zbirka zdajšnjosti, ki v zbirki "score"ov razstavi in raz-stavi nabrane "zdaje" v zadnjem obdobju, ki se seveda umetelno mešajo z zdaji zdaj in ustvarijo skupaj z obiskovalci hologramsko mrežo spominov, domišljije, namigov, navdihov in izkušenj.

To sem počela leta 2007 na sebi, po sebi in z drugimi v Ljubljani 7., 8. in 9. januarja 2007. Ena izmed iger je bila Vohunska igra, ki sem jo potem uvrstila kot del igre Commoveo. Takole se mi je zapisalo.

Začelo se je z nedolžnim koreografskim preizpraševanjem: kako ustvariti nezaznavno koreografijo? Nedolžno kot smo se spraševali, smo se lotili tudi odgovarjanja. Z nekaj pravili smo si izbrali prvi javni prostor: park. Pravila so zaobjemala
-da skrbimo za koreografijo v skupini
-da imamo večino članov skupine ves čas v vidnem kotu
-da vsak član skupine vzame za plesnega partnerja (za duet) nekoga zunaj skupine (mimoidočega)
-da koreografijo izvaja na tak način, da nihče, ki ni del skupine, ne zazna, da gre za koreografijo

Takole pravijo.

V sredo, 5. 6. 2013 ob 10h v galeriji Srečišče v hostlu Celica bodo Marjeta Kamnikar, Barbara Novak ter Klemen Papež skupaj s prisotnimi izvedli prograM 1.8, plesno dokumentarno srečanje. Vabljeni, da na srečanju preverite, kako in zakaj se je projekt M preimenoval v prograM in popijete dopoldansko kavo.

Več http://m.federacija.net/post/50974294099/program-1-8-v-galeriji-srecisce

jutri, v sredo 22.5.2013 ob 10.00 v hostlu Celica na Metelkovo

Več na m.federacija.net

Ta ples je igra. Plesalec kot klovn in gledalci igramo igro sporočanj. Ko najdemo skupno snov igre, v toku iskrivega plesa razvijamo njena pravila. Vse v prostoru lahko postane orodje plesa-igre, če le mu plesalec, gledalci namenimo pozornost. Vsak  gib je ples. In plesalec, gledalci bivajo na istem nivoju - vsi smo gledani in hkrati nastopajoči na odru, ki se postopoma razvije po celem prostoru. Naš nastop je ritual, v katerem se preobrne smisel, kot pri padajoči Alice v čudežni deželi, ko skozi drevesno duplino sledimo zajčku.

V četrtek, 25.4.2013 ob 20.00,
v Galeriji Srečišče Hostla Celica, Metelkova 8, Ljubljana.

Bo v sredo ob 15h v galeriji. Dobili se bomo Marjeta, Barbara in Klemen ter seveda še kdo. Upamo tudi na goste iz doma za starejše Tabor, za katere smo tudi priredili prograM 1 tako blizu, vendar glede na vreme dvomimo.

No, vsekakor se bo še kdo našel in bomo uživali.

Vabljeni k sodelovanju.

Soustvarite umetniško delo s Kolektivom Federacija. Na Prešernovem trgu bodo v okviru Gibanice 2013 v soboto 23.2.2013 med 11.00 in 15.00 ponudili vsem mimoidočim dogovor/score za stvaritev umetniškega izdelka, ki mu bomo težko avtorizirali. Zato Neavtorizirano. Z vami.

Neavtorizirano je ena izmed treh produkcij Federacije (Dvojnik, Zven telesne tišine) na Gibanici 2013.

Senca lahko pove veliko o nas samih. Sploh če se nenadzorovano giblje. V razpokah med mano in senco, zagledam... Dvojnika :-) Vse to lahko preizkusite tudi v četrtek 21.2.2013 ob 18.30 v Stari mestni elektrarni!

Dvojnik je ena izmed treh produkcij Federacije (Zven telesne tišine, Neavtorizirano) na Gibanici 2013.

Na plesni način očitno iskanje plesa. Poigravanje z drobnimi premiki mičic in kolosalnimi prelomi pogledov. Vse to lahko izkusite skupaj s Kajo in Ivanom v četrtek 21.2.2013 ob 20.00 v Cankarjevem domu, dvorani Duše Počkaj.

Zven telesne tišine je ena izmed treh produkcij Federacije (Dvojnik, Neavtorizirano) na Gibanici 2013.

Takole se je Neavtorizirano dogajalo v Mariboru. Več si lahko preberte tu. Kmalu pa bo še v Ljubljani na festivalu Gibanica v februarju 2013.

Podatki

Dogodki

Kaj je score?

kolektiv Federacija v pogovoru s Company Blu, gosti in obiskovalci
petek, 15.6.2012 ob 17.00 v Mestnem muzeju Ljubljana

Kaj je score? je del serije pogovorov, s katero želi Kolektiv Federacija nasloviti ključna vprašanja v raziskavi plesa in umetnosti v tesni povezavi s širšim družbenim okoljem. To so vprašanja, s katerimi Federacija intenzivno dela že tretje leto v okviru štiriletnega kolektivnega projekta Tkolektivnos.

Prejšnji pogovor, ki ga je imel kolektiv Federacija z Liso Nelson in gosti je nosil vprašanje “Narava improvizacije”, letos pa se posvečamo vprašanju “Kaj je score?”.

Iztočnica za pogovor:
Začnemo lahko kar pri izrazu score, ki mu v slovenščini iz mnogih razlogov (zgodovina konteksta, pomensko polje, plesna terminologija v angleščini...) težje najdemo ustrezen prevod za ta način dela. Trenutno smo se pri Federaciji odločili za izraz dogovor. Prevod pa je le vhod v večplastnost pomena tega termina.

Vabljeni vsi, ki vas tema zanima.


---


Stalna zbirka zdajšnjosti

Poletna muzejska noč

Živa instalacija z avdio vodičem v okviru Poletne muzejske noči

Sobota, 16. 6. 2012 ob 19h v Županovi sobi, z audio vodičem
Sobota, 16. 6. 2012 ob 20h v avli Mestnega muzeja Ljubljana

Ste si že kdaj želeli opazovati druge ljudi, a to ni bilo primerno?
Ste želeli opazovati njihovo obnašanje in gibanje?
Ste že kdaj prišli v muzej in so tam namesto kipov stali ljudje?
Ste si kdaj želeli, da bi se premikala tudi instalacija in ne le vi?
Ste si kdaj želeli biti  del instalacije? 
Ste že kdaj gledali stalno zbirko, ki je trajala 20 minut?
Ste?

Vse to in še več je dobrih razlogov za obisk in ogled žive instalacije z naslovom Stalna zbirka zdajšnosti, ki jo bo 16. 6. 2012 izvedel kolektiv Federacija (SLO) skupaj z gostujočim kolektivom Company Blu (IT). Instalacija z avdio vodičem bo ob 19.uri v Županovi sobi, ob 20.uri pa po izvedena različica brez avdio vodičev v avli Mestnega muzeja.


---


Zanos v muzeju

Stalna zbirka zdajšnjosti

Enkraten dogodek s Company Blu in Kolektivom Federacija

nedelja, 17. 6. 2012 ob 19h v avli Mestnega muzeja Ljubljana

Tako Company Blu kot Kolektiv Federacija svoje raziskave v plesu prednostno vodita preko serije dogovorov, tj. score-ov. To je tudi rdeča nit treh dogodkov. 

Zanimal nas je način obnašanja v muzeju in kje so ločnice med vsakdanjim življenjem, sedanjim trenutkom in pomenom časa in dokumentiranja. Vprašali smo se tudi ali je fenomen muzeja res tako neizogibno povezan le s preteklostjo.

“Muzej je, kjer so stare stvari iz starih časov” pravi deček na obisku v muzeju, ko ga voditeljica po razstavi vpraša o tem, kaj je muzej.

“Telo je že muzej vsega, kar se dogaja sedaj in sedaj se dogaja vse, kar je bilo prej in bo potem” je rekla dijakinja, ko je sedela v muzeju in razmišljala o tem, kaj dela kolektiv Federacija


---

Podatki

Avtorji

Kolektiv Federacija
Ustanovili leta 2009 Snježana Premuš, Andreja Podrzavnik, Gregor Kamnikar, ki želimo osvežiti, oživeti, spremeniti, iznajti, obnoviti, popraviti ter ponoviti ples in plesni izraz. To so vitalni pojmi, ki jih usmerjajo v sam smisel človekovega gibanja in izražanja, hkrati pa omogočajo, da preko individualnih izkušenj, pristopov, metod in vizij, prestopijo prag izoliranega ustvarjanja, ter ga obogatijo s kolektivnimi presežki in podporo. Od tod tudi ideja, da v prihodnosti kolektiv služi širšemu združenju umetnikov, ne samo s področja plesa, temveč tudi drugih umetnosti.  

Company Blu Danza
katere jedro sta Alessandro Certini in Charlotte Zerbey, je ena izmed inovativnejših italijanskih skupin sodobnega plesa v zadnjih letih. Skupina je bila ustanovljena leta 1989 z močnimi umetniško-raziskovalnimi temelji. V svojih delih se posvečajo raziskavi odnosa plesa do glasbe v živo, arhitekture in telesnosti. V ne vnaprej vzpostavljene kadre plesa vcepijo koreografske strukture v gledališkem ali virtualno-tehnološkem kontekstu vedno pozorni na kontaminacijo kadra z vizualno umetnostjo. Ta izmenjava med kulturnimi in poetičnimi ozadji omogoči privlačno izraznost in komunikacijo med plesalci, glasbeniki in vizualnimi umetniki.

http://www.companyblu.it/

Kolektiv Federacija vabi na dogodke v okviru projekta Zanos, tretjega v sklopu kolektivnega projekta Tkolektivnos. Po prvih dveh, Odnosu, leta 2010 in Prenosu, leta 2011, se letošnji Zanos ukvarja s plesom kot načinom obnašanja in vprašanjem, kaj je "score".

Vsi dogodki bodo v Mestnem muzeju Ljubljana.

petek, 15.6.2012 ob 17.00, soba počivalnica: “Kaj je “score”?”, pogovor
sobota, 16.6.2012 ob 19.00, županova soba: “Stalna zbirka zdajšnjosti”, živa instalacija z audio vodičem
sobota, 16.6.2012 ob 20.00, avla: “Stalna zbirka zdajšnjosti”, živa instalacija brez audio vodiča
nedelja, 17.6.2012 ob 19.00, avla: “Zanos v muzeju”, enkratni dogodek

Koncept: Kolektiv Federacija
Izvedba: Kolektiv Federacija, Company Blu, gostje, obiskovalci
Besedilo in glasovi pri audio vodiču: Kolektiv Federacija
Produkcija: Federacija
Partner: Mestni muzeji in galerije Ljubljana

Vsi dogodki so brezplačni

Ekipi Mestnega muzeja Ljubljana, predvsem Aleksandru Hribovšku in Blažu Peršinu, se zahvaljujemo za spoštljivo, odprto, konstrukctivno komunikacijo in sodelovanje že od leta 2010 dalje. Brez njih in vzdušja, ki ga s svojim delom vzpostavljajo v muzeju, Tkolektivnos ne bi razprl razsežnosti, ki jih je ravno s pomočjo muzeja.

Kontakt: Gregor Kamnikar
Zavod Federacija Ljubljana
Jarška cesta 14
1000 Ljubljana
+38640226981
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript. @ Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript. . Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript.

Tokrat se selimo v Griže, kjer stoji nenavadna Hiša Acman, polna sočne in sončne vsebine.


Danes so nas gibale besede. Ne grem mi od rok (natančneje od telesa), da bi sedel, mislil, govoril in se ne gibal. Potrebujem razgibati miselni okvir, ga obdržati gibkega, prilagodljivega, ko formalizira, formaldehidrira pojme, občutja.

Ples je način obnašanja.

Ples je vse, kar me pelje do neznanega. Poti do neznanega ne poznamo. Če bi jo, potem ta ne bi vodila do neznanega. Znane poti vodijo do znanega. Neznano je neznosno. Ne moreš prenesti. Lahko pa (ga) plešeš.

Mene navdihuje zbliževanje z Andrejo in Snježano (obnašanje).

Mene navdihuje podoba, da smo trenutni presek (rez) tokov zgodovine, spola, plesa, slovenije, čustev, misli, občutkov, igrivosti, improvizacije. Potem je "jaz" trenutna sestavitev tokov, preplet. Rezi so prihodi. Kot je opazila Žana, prehodi so sestavljeni iz diskretnih prihodov, stalnega pristajanja. Kot je ubesedil Gregor davno tega: ni poti, ni cilja, je korak (v njem morda naslednji). Kot je rekla Andreja: medtem ko se odločam in preverjam odločitev, globoko v sebi vem, da je vseeno kakšno odločitev bom naredila. (prihod).

Mene navdihuje ustvariti kontekst (frame; da je konkretno), ki je dovolj stabilen, da uredi asociativne povezave (vzpostavi trenutni koordinatni sistem asociativnosti) in ki je dovolj prilagodljiv in odziven, da ne zaduši zanosa, izbruha, plazu asociacij. (prehod)

To ni ples. Ples ni nič. Ples je vse. To ni ples, ples ni nič, ples je vse. To ni ples-ples ni nič-ples je vse.

Če zgornjo mantro nekaj časa ponavljam, me spomni na sceno v filmu Down by Law: I scream, you sceam, we scream, all scream for ice cream, you scream......

Obenem je zgornja mantra cikel kjer trenutno sem in iz katerega nameravam najti rešitev, ki je meni nujno potrebna, saj občutim, da so pričakovanja, kaj je ples ( morda celo kaj je dober ples), s strani neke širše publike, daleč stran od tega kar mene zanima delat in v kar verjamem. To neujemanje me žalosti in začasna rešitev 'To ni ples' me začasno pomirja.

 

 

Orientacija na dvojnost, multiplikacije, iz katere smo izhajali (2009-10) in začeli graditi podobe, so ključne v predstavi Dvojnik, ki bo doživela svojo premiero v Španskih borcih 24.februarja 2012.

Navsezadnje smo vezani na vse manifestacije notranjih mikropremikov misli podob, idej, stanj v odnosu z zunanjim svetom.

There two communities. If someone, who belongs one of the two, quits the original community then joins another, he/she has to die in the process to transfer between two communities.

One is for the performers, the other is for audience. If the performer quits his/her community to join audience's, what kind of symbolical "death" he/she may be experienced?

Odlična predstava, kjer izdelane podrobnosti pričajo o presenetljivi umetniški zrelosti April Veselko, je nastala kot del programa Federacije medgeneracijskega ustvarjalnega sodelovanja.

Tokrat bo na sporedu v okviru festivala plesne ustvarjalnosti mladih Živa 2011. v četrtek 24.11.2011 ob 21.00 v Kulturnem centru Španski borci.


Tretje srečanje me je presenetilo v svoji sproščenosti . To da so bila dve srečanji prej, res spotencira bližino. Ja, smo bili topli kipi hihitajočega mišljenja brez vnaprejšnjih predstav.

Papir je z začetkom delanja različic M 2.x postal osrednja prvina predstave. Veliko prvin v predstavi zaradi hologramske strukture ne kaže znake drugega termodinamičnega zakona. Marjeta veže svoje mirkoscene v poljubnem zaporedju, saj jo pred kaosom brani hologramska dramaturgija. Tudi glasba se obnaša podobno. Tudi performing. Pa video.

Nova različica predstave je prinesla dva nova udeleženca projekta in enega manj. Ni več tistega, ki je začel celotni projekt, tj Gregorja Kamnikarja, ki se je odločil prekiniti umetniško pot 25.4.2011. Ker so nam nekaterim bile ideje in projekti, ki jih je izvajal zanimive, se nam je zdelo škoda, da propadejo. Zato smo zavihali rokave in nadaljevali. Tako sem Timon prevzel delo na drugih različicah projekta M, ki operira znotraj formata predstave (format srečanja M 1.x je prevzel Klemen Papež in format instalacije M 3.x prevzel Nelson Vilmor).

petek, 21.10.2011 ob 20.00
sobota, 22.10.2011 ob 17.00 (predstavi sledi pogovor)
Stara mestna elektrarna Elektro Ljubljana

To, kar je. To, kar smo. To, kar imamo. S tem delamo. S tem ustvarjamo. To, kar je. To, kar smo. To, kar imamo. Predstava je najboljša oblika dokumentarca. Tega, kar je. Tega, kar smo. Tega, kar imamo. Vabljeni, da preverite, preučite, užijete, soustvarite in uživate. Dogodek.

Improvizacija mi je bila super. Imam občutek, da je igranje s prostorom uspelo. Z zaprtimi očmi si spoznaval različne predmete, površine, vonjal, tipal, poslušal, skratka uporabil druge čute kot običajno. Zato se mi zdi, da nam je prostor veliko dal, sam smo se mu morali mi prilagajati, sploh, ker nismo poznali ne samega prostora, ne partnerja. Če si prišel v prostor z odprtimi očmi pa se je prostor nekako prilagajal tebi, saj si si ga že prej ogledal in si vedel, kaj pričakovati na poti. Vsa stvar se je proti koncu sprostila in začela vedno bolj razvijati, ko smo že vsi približno vedeli, kaj pričakovati. A prav nepričakovanost se mi zdi čar improvizacije. Preko trenutka reagiraš in s tem spoznavaš tudi sebe. Ko smo delali 7-min sklope je bilo nekaj drugačnega. Sicer nismo imeli zaprtih oči (ali pa), ampak je bilo raziskovanje povsem drugačno kot, ko si prisiljen mižati.

"S 50minutno predstavo Dolly moje telo koreografinja Snježana premuš ne oziraje na (ne)všečnost občinstvu-slednje zlasti velja na iritirajočo zvočnost – brezkompromisno nadaljuje lastno poetiko raziskovanja razmerij med telesom in tehnologijami, tokrat s prepričljivimi nastopom Nine Milin in Madsterja ter izvrstni tehnično ekipo..." Mojca Kumrdej, Delo

"Kot sem že na refleksiji povedala, imam predvsem pozitivne občutke glede četrtkove improvizacije. Vsak dan se osredotočamo predvsem na svoj vid, zato nam preusmeritev pozornosti  na vonj, tip, sluh v telesu zbudi drugačne občutke. Ti se lahko ne skladajo z občutjem, ki ga doživimo, ko stvari gledamo. Stvari so nam prijetne, četudi niso estetske, lepe na pogled. Zanimivo mi je bilo, da smo skozi raziskovanje prostora spoznavali partnerja v improvizaciji. Na začetku nismo bili sproščeni in zdi se mi, da je bil prostor »predmet«, ki je sprostil situacijo, da smo se prek prostora povezali tudi med seboj. Odlično se mi zdi, če greš v nek prostor prvič, da ga ne vidiš prej in si tako ne ustvariš neke slike na podlagi videnega." Naomi

Senzorični dan v muzeju.
Spoznavanje zgodovine skozi dotik. Od okostja do kamere, od zvoka do premika, od vonja do plesa, od telesa do telesa, od
vpogleda do izgleda.

Po dobrem letu zopet na sporedu predstava Torek v Stari mestni elektrarni

Četrtek, 29. 09. 2011 ob 20.00
Petek, 30. 09. 2011 ob 20.00

Koncept, režija, koreografija: Andreja Podrzavnik
Soustvarjanje, izvedba: Suzana Koncut
Glasba, izvedba: Christopher Benstead
Nastopa tudi: Jan Verdellis
Oblikovanje prostora: Martin in Andreja Podrzavnik
Oblikovanje svetlobe: Andrej Hajdinjak
Svetovanje pri ustvarjanju: Vlado Škafar
Grafično oblikovanje: Peter Rauch
Produkcija: Federacija
Koprodukcija: Mesto žensk
Partner: Bunker
Projekt sta sofinancirala Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana

Takole gre tole...

Danes ima Marjeta rojstni dan in včeraj po Obedu od Tehvana in Torvalda smo ga proslavili z odlično večerjo, ki jo je Torvald skuhala. Zato sva danes začela nekoliko kasneje :-) 

V prvem delu so Marjeti begale misli in pozornost sem ter tja. Hkrati pa je poskušala narediti več kot je bila pripravljena narediti ali da je v stanju, da naredi. V določenih trenutkih se je dogajalo, da je bila povsem odsotna oziroma želja in zavedanje, da gre za odrsko dogajanje, je splahnela.

V premoru, ki je del prakticiranja Marjete v M, sem uvidel, da si želim, da MArjeta nikoli ne prekine dejstva, da prakticira. Karkoli se ji že zgodi. Ko sem to bolj analiziral sem zašel na polje arheologije.

Danes izjemna vročina. Lahko si pri miru in to je že dovolj naporno preživeti. A se da. Marjeta je ostala doma. Počiva, se sooča sams s sabo. Jaz pa pripravljam stvari za ponedeljek. Seveda vedno dovolj mejlov.

Sva pa zato včeraj doživela zanimivo prakticiranje. Na prav negledališki in neplesni način, prej umirjeno performerski način je Marjeta prišla do stanj, ki so cveteli, kaj dali. dali nekaj, kar lahko gledaš, uživaš, te vzame. Lahko pa samo gledaš, se distanciraš, opazuješ, miksliš na drugo. Zapopadla je komentar Dragane iz prejšnjega dne, da naj dela na samostojnosti, neodvisnosti od Gregorja, mene ali sebe ali projekta. Da je tam. Preprosto tam. Diha. Dela. Tako, da s tem, akr se ji zgodi nekaj naredi. In o tem poroča.

Prevzeli so me ljudje, pri katerih gostujemo s predstavo M2.3.1, kakor tudi sam kraj, kjer bivamo in delamo za čas festivala Hotel Limbo. 

Imam rada mnenje tretje osebe, ki je iskreno, uporabno in da se iz njega razvije debata. Taka mnenja in spoznanja, ki sledijo iz njih z veseljem vzamem na znanje in uporbim v naslednjih izvedbah predstave.

Marjeta Kamnikar

Všeč mi je bilo, da mi skoraj ni bilo potrebno intervenirati. Da sem lahko samo bil. In pišem pod vplivov Georgija Gospodinova :-) Marjeta je vstopila v tok ali tok jo je vzel in se mu je prepustila. Zopet stvari niso bile nič več in nič manj kot to, kar je naredila. V pisarni poleg galerije je delala Emanuele skupaj še s sodelavko, Dragana je v kotu galerije delala jogo. Sredi joge me je Dragana vprašala, če naju moti delo v pisarni in če naj pripre vrata. Povedal sem ji, da sem Emanuele že trikrat zatrdil, da njihovo delo ali da gredo skozi galerijo, ne moti. Ravno obratno. Pridoda k vzdušju, potrdi logiko dela. To ji gre Dragana še enkrat povedat, da umirjeno lahko delajo dalje.

Imperfettolab ima čudovit prostor, kjer se odvija festival Hotel Limbo in kjer bosta kar dve različici projekta M. Končno se bom srečal z Nelsonom, ki dela na razvijanju različice M3.

Prostor, kjer sva delala z Marjeto včeraj, je največji izmed prostorov namenjenih festivalu. Že ko stopiš vanj, te navduši s svojo belino. Potem sva z Marjeto tudi delala in užival sem, kako prostor podpre gibajočo figuro, njeno prezenco. Nič ne odvzame in nič ne doda. To toliko bolj deluje za M2.

Pa začnimo. Kmalu bom imel čast delat z MArjeto na tretji različici odličnega projekta M. Imam nekaj idej, ki so se rodile iz pogovorov z Gregorjem o projektu M in tretji različici. Za začetek bo potrebno zbrati čim več starih kamer, projektorjev, računalnikov in podobnega, da bomo lahko dobro uresničili koncept in ideje, ki se že rojevajo.

Nelson Valmor

Predvčerajšnjim sva z Marjeto začela delat na M 1.4. Različica, kjer razvijava naprej kar sta v dosedanjih prvih različicah razvila Marjeta in Gregor. Želim se osredotočit predvsem na poročanje kot obliko performinga.

Jaz vstopam v Marjetin performing z glasom in telesom. Dejansko nastaja duet. Kar sicer ni bilo predvideno v konceptu Gregorja, a mislim, da ne bo imel nič proti, da se njegov koncept razvije, razcepi, pomnogoteri in poskuša zaživeti v kaki različici.

Martina je zapisala po tretjem srečanju za Tkolektivnos / Prenos:
V prispevajoči četvorki v ateljeju je bilo polno razprtih teles, vsa v odročenju, megalomaniji, kroženju, s kroho in hihitanjem. Po vrhuncu se dogajanje razplasti v bolj tiho raziskovanje, ki še vedno daje, se sliši, vre iz nas, a manj klišejsko. Moja ideja, je bila kako biti čim bolj prispevajoča mravlja.

Včeraj, torej 23.5.2011 smo Tina, Ryuzo in Gregor izpeljali prve skore (od angl. "score") kot del priprave na Prenos. In se seveda zabavali, imeli plodne debate okoli izkušenj preizkšenih skorov in dobili nove ideje za nove skore za pripravo na izvedbo Prenosa.

Prenos je namenjen socializaciji improvizacije. Se pa namen spreminja in postaja, kot sem zapisal v Tkolektivnos 2011. Natančneje gre pri Prenos za poseg Tkolektivnosa v socialno polje. Zaenkrat je ideja, da se povabi k sodelovanju določeno socialno skupino in se z njo ustvari dogodek ter o tem tudi pogovori.

Prejšnje leto 2010 je bilo prvo leto dela na Tkolektivnosu in lotili smo se tudi prvega izmed štirih delov Tkolektivnosa, ki je Odnos. Tekom dela na Odnosu so se med drugim izkazale naslednje zadeve:

Kar ostane, so ustvarili pesniki, je rekel pesnik Hoelderlin. Od 39 ni nič ostalo. Vse se je izšlo. Kot črna luknja. In kot črna luknja pušča sledi in ne posrka vsega, tudi 39 pušča. Sledi. In to, kar se ustvarja in zato ostaja, ustvarimo pesniki Gregorja Kamnikarja: In Memoriam Gregor Kamnikar je projekt, ki ga bomo sprožili v spomin na delo umetnika Gregorja Kamnikarja.

In kar bo ostalo, bomo ustvarili pesniki. Spleteno iz del Gregorja Kamnikarja.

Timon Jelen

Gregor je oblikoval pet različic povezanih s petimi formati. Zlahka spregledamo prvi format: srečanje. Zdi se tako mimobežen, samo po sebi umeven. Gregor je vedno govoril kot umetnik, da je najbolj nevaren občutek samoumevnosti.

Hočem začeti delati na glasu in gibu. Torej da se sporazumevava z Marjeto preko glasu. Tega ne bi smel več pisati kot Gregor, ker nisem več umetnik. Mogoče bi moral reči, da je to citat iz nekega obdobja, ko sta delala. Izmišljevati si datume in zasvojiti svojo lastno željo po nesmrtnosti.

plesna predstava v pet 22.4.2011 ob 17.30 v Plesnem teatru Ljubljana v okviru Balkanske plesne platforme

Vabimo vas na predstavo Move As avtorice Snježane Premuš in izvajalca Primoža Bezjaka na festivalu Balkanski plesni platformi 2011 v Ljubljani.

39 vaj za umiranje, 36. vaja: oporoka
plesna predstava

36. vaja, ki se bo odvila na Ministrstvu za kulturo v sredo 20.4. ob 17h.

Opravljanje te vaje priporočamo bolj pri koncu sklopa vaj za umiranje.

39 vaj za umiranje, 35. vaja: film
plesna predstava

Baja se, da se pred fizično smrtjo odvije pred nami celotno življenje.

39 vaj za umiranje, 34. vaja: prihodnost
plesna predstavitev

V ponedeljek 18.4. ob 18.00 v zasebni hiši na Travniški 2 v Celju nadaljujemo z odštevanjem še zadnjih vaj za umiranje. Zadnjih devet se odvija vedno z aktivnim sodelovanjem. Na hipodromu z zavestnim aktivnim sodelovanjem Ryuza Fukuhare, v Gradcu s sodelovanjem dveh umetnic Zweite Liga fuer kunst und kultur, na teniškem igrišču z Boštjanom Jakončičem.

39 vaj za umiranje, 30. vaja: korak
plesna predstava

V nedeljo 10.4. ob 16h ste vabljeni na izlet na blejski otok, kjer bomo predstavili in izvedli 30. vajo za umiranje, ki nas napotuje k uporabi tega tukaj in tega zdaj, ne da bi niti za korak šli naprej, nazaj, navznoter, navzven, gor ali dol; in če že, da se s tem odmikom igramo (kot otok). Ali kot pravi Gregor Kamnikar:

Ni poti. Ni cilja. Je korak.
V njem (mogoče) naslednji.

39 vaj za umiranje, 29. vaja: obrok
plesna predstava

V petek 8.4. ob 15h, 16h in 17h ste vabljeni na prakticiranje 29. vaje za umirjanje v BTC (med Kratochwilom in Lidlom), kjer bo predstava del interaktivne postavitve razstave društva Ekologi brez meja »Vrečka na vrečko in fotka na fotko«. 29. vaja bo predstavljena v treh delih/obrokih vsakič po 13 minut (ob 15h, 16h in 17h).

39 vaj za umiranje, 28. vaja: Kleinova površina/steklenica
plesno predavanje

V sredo 6.4. ob 17h30 vabljeni v biro AkkA, na Tobačni 5 v Ljubljani na predstavitev vaje, ki nam bo približala uporabo lastnosti kleinove površine/steklenice pri umiranju.

Plesna predstava plesalke Kaje in plesalca Ivana o plesu, za ples: o iskanju plesa, o iskanju vznika plesnega plesanja; plesna predstava o nerojenem plesu.

Premiera: četrtek, 31.3.2011  ob 20.00
Ponovitev: petek, 1.4.2011 ob 20.00
v Plesnem teatru Ljubljana, Prijateljeva 2, 1000 Ljubljana

Več o tem tu.

V petek, 25.3.2011 ob 17.00 v zdraviliškem parku v Termah Dobrna (21. vaja)
V soboto 26.3.2011 ob 17.00 v Zdraviliškem domu v Termah Dobrna (22. vaja)

»to farmakon« v stari grščini pomeni:
1. zdravilo ali čarodejno zelišče, čarodejna pijača, mamilo, bajilo.
2. izdatno sredstvo, zdravilo, lek, strup.
3. barva.
4. nenavadna, čudna tvarina, npr. nafta.

Privoščili si bomo vikend z 39 (sob 2. aprila in ned 3. aprila) – štiri plesne predstave v dveh dneh, kar pomeni štiri vaje za umiranje. Dva vaji v soboto, dve v nedeljo. Po južni slovenski meji od Hrastovelj do Bukovniškega jezera. Začnemo v Ljubljani v soboto zjutraj in končamo v Ljubljani v nedeljo zvečer. S 75 eur si zagotovite prevoz, prenočitev ter obede. Prespali bomo v enem izmed magičnih delov Slovenije na Bizeljskem pri Isteničih. Tistih Isteničih, ki proizvajajo odlične penine. Ki si jih bomo tudi privoščili.

39 vaj za umiranje, 20. vaja: pečat
plesna predstava

V četrtek, 24.3.2011 ob 19.00 vas vabimo v Muzikafe, kjer se redno ob četrtkih dobivajo glasbeniki, da zašpilajo kak fajn džez. Njihovo pripravo na špil bomo uporabili kot izhodišče za 20. vajo in zmerili velikost pečata, ki ga bo priprava pustila na njihovem igranju.

39 vaj za umiranje, 19. vaja: veter v laseh
plesna predstava

V ponedeljek, 21.3.2011 ob 17.00 vas vabimo na plesno kolesarjenje po ljubljanskem barju, da na prvi astronomski spomladanski dan dobimo veter v lase.  Začnemo na križišču Jurčkove in Peruzzijeve v Ljubljani.

39 vaj za umiranje, 18. vaja: (s)prehod
plesna improvizacijska predstava

V nedeljo, 20.3.2011 ob 17.00 vas vabimo na dom Gregorja Kamnikarja, natančneje v njegovo spalnico, Partizanska cesta 45 v Škofji loki,

duet April Veselko in Žige Goloba
v petek, 18.3.2011, ob 20.00, na komornem odru SNG Maribor

»Ne vem. Ti veš? Ne ti. Jaz veš. Ti ne. Jaz ti. Ne veš ne vem«

39 vaj za umiranje, 17. vaja: neodvisnost
plesna improvizacijska predstava

V četrtek, 17.3.2011 ob 21.00 vas vabimo v Sokolski dom v Novem mestu (Sokolska 3) kjer bo predstavljena 17. vaja umiranja. Gregor Kamnikar bo predstavil vajo, ki nam predlaga kako delovati neodvisno od danih razmer in hkrati v popolni povezavi z dogajanjem.

Pridemo ponoči. Vijugamo po cestah, ki v tem ne dajo drugega vtisa kot mehko premetavanje po zadnjem sedežu ekonomske prevozne škatle. Poleg mene klokotata dve kanti kerozina. Sta že uporabni, si mislim. Maho pa se mi opravičuje zaradi vonja kerozina, pravi Ryuzo, ki se hitro potopi nazaj v čebljanje z Maho, eno izmed starejših prijateljic.

world premiere of the performance
by Ryuzo Fukuhara and Gregor Kamnikar

February 3rd 2011 at 2pm
Wakayama Modern Art Museum, Wakayama, Japan

Conceived, choreographed, performed and produced by Ryuzo Fukuhara and Gregor Kamnikar
Accompanied by Samuel Beckett’s text “Worstward Ho” in mistranslation
Coproduction: NPO Wakayama Arts and Culture Support Society (Japan), Federacija (Slovenia)

V nedeljo 2.1.2011 ob 17.00 se bo prva različica predstave v letu 2011 odvila na astralni ravni (glej priponko), po kateri vas bo vodila astralna vodička Barbara Novak. Tako ni pomembno, kje fizično boste takrat prisotni. Potrebujete se samo naravnati na predlagano frekvenco in že prisostvujete predstavi. Vtise svojega prisostvovanja lahko spodelite v torek 4. januarja 2011 ob 17h, ko se bomo zainteresirani srečali v Centru Premik, Neubergerjeva 9, Ljubljana, in vtise spodelili.

Mili plesalci in plesalke, zelo ljubo mi je bilo soustvarjanje v Mariboru!

Na festivalu Kondenz 2010 sem v odličnem vzdušju kafeja Hotela Balkan skupaj z organizatorji festivala in obiskovalci premlel 6. izvedbo 39.

Po Petem vogalu in Fužinskem gradu se selimo v slepo pego Ljubljane na konec Kurilniške na parkirišče in dlje, kjer bo nekoč stal islamsko središče.

Tokrat gre za matinejo, ob 11h dopoldne se bomo zbrali na parkirišču in segli v srce stvari. Tam je nek servis, tako, da če se v srcu kaj pokvari, bomo lahko mogoče to popravili.

Se je kuhalo že ves dan včeraj in preko izvedbe 39 prišlo danes na dan, da je ime (recimo Gregor Kamnikar) točka preobrazbe.

Po Petem vogalu se selimo v Fužinski grad, kjer je Muzej arhitekture in oblikovanja. Danes ob 18.00 se bo začela akcija pred parkom gradu in potem se preselimo v grad. Dejansko bomo 39 minut kar intenzivno hodili in stvar ne bo toliko na miru kot dosedanji dve izvedbi. Tako nadaljujem serijo izvedb sola 39. In bogvedi kaj se bo zgodilo v tem prekrasnem in nenavadnem okolju. Ni drugega kot preverit danes in se prepričat, da gre za vrhunsko improvizacijo.

V Petem vogalu na Celovški 172 v Ljubljani nadaljujem serijo izvedb sola 39. Predstava traja 39 minut. Da se konča točno ob 00.00, se dobimo ob 23.00 in začnemo 23.21 Potem je veliko mest za afterparty, lahko pa kar tam Juhu, gremo se ga naplesat.

Objavljeno že na wordpressu Federacije 22 mar 2010:

Prva srečanja znajo biti zahtevna in težavna. Mogoče se je danes tako na začetku tudi zdelo, a je bila splovitev dela umirjena.

slo / eng